John Bauer sagokonstnären som fångade naturens väsen.

John Bauer är en av Sveriges mest kända konstnärer och hans måleri inspirerade Disney. Kärleksrelationen med Ester och deras intensiva liv är som ett Strindbergsdrama.

Börje Peratt
Producent & författare

Detta bildspel kräver JavaScript.

6 reaktioner på ”John Bauer sagokonstnären som fångade naturens väsen.

  1. En tavlas hemlighet – Del 1 av 10: John Bauer och trollens magiska skog
    Sändes: 24 dec 2012 – Tillgänglig till: ons 23 jan – Längd: 13 min

    Del 1 av 10: John Bauer och trollens magiska skog. Ingen har skildrat svenska djupa skogar som John Bauer.

    Programinformation
    Melker Becker, historikerna Bo Eriksson och Kristina Ekero Eriksson ger sig in i en känd tavla och undersöker dess historia.

    Crazy Pictures Norrköping

    Gilla

  2. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför det inte redan finns dokumentärer om John Bauer!? Helt sanslöst glad blev jag nu när jag hittade hit! Hoppas ni får klart projektet! TUSEN TACK FÖR INITIATIVET!! :))

    Gilla

Kommentera

